Summa sidvisningar

söndag 28 november 2010

Vänskap och kärlek

Helgen har varit lugn och fin. Jobbade natt i fredags och det var rätt tufft eftersom jag blev inringd så sent. Väcktes vid 7-tiden av hantverkare! Vi hade kommit överens om efter kl. 12.... Nåväl, hon jag jobbade hos var trött så jag kunde iof sova på arbetstid. Lördagen gick i lugnets tecken, var hos goda vänner och åt middag: renskav med potatismos gjort på mandelpotatis och ett par glas vin. Så gott. Kvällen var jag hemma och pratade med den jag älskar ett par gånger. Han hade ringt mig i fredags natt, varit utanför porten och jag hade givetvis glömt ta med mig mobilen till jobbet! Typiskt! Nåväl, vi ska ses i veckan och det längtar jag till. Jag älskar honom så oerhört mycket, saknar honom hela tiden. Dagen idag har jag varit på en rejäl långpromenad med min bästa väninna. Vi pratade om livet och vänskap.
Vänskap är viktigt för mig. Jag har en f.d. väninna som också bloggar fast enligt mig på fel sätt. Hon "hänger" ut f.d. vänner utan att namnge dem. Vi som känner henne vet ändå vilka hon menar. Det gör så ont att läsa hennes blogg, hon sårar så många på ett elakt och grymt sätt. Förstör helt enkelt för sig själv....Men, jag har bestämt mig för att inte ödsla energi på henne, hon har ju själv gjort sitt val. Jag mår så bra numera, jag har goda vänner som är omtänksamma och alltid finns där, samt att jag har min stora kärlek som får mig att må så bra. Han vet hur mycket jag älskar honom, mest i hela världen. Han är en av de omtänksammaste människorna jag känner, så snäll, glad och go nästan jämt. I mina tidigare förhållanden har jag inte mått så bra, utsatts för mycket misshandel, både psykist och fysiskt. Ändå har jag orkat gå vidare och äntligen tillsammans med en som aldrig skulle kunna tänka sig att göra mig illa. Oj, vad jag älskar honom och det vet han om.

1 kommentar:

  1. Du gör helt rätt i att inte ödsla energi på din fd väninna! Världen är full av positiva människor som tycker om dig.

    SvaraRadera