Summa sidvisningar

onsdag 24 november 2010

Snö och lycka

I måndags fick jag en rejäl överraskning, en överraskning som medförde att jag grät. Det resulterade i ett inköp av en vinterjacka och lite annat samt mat. Jag var/är så lycklig. Givetvis ringde jag till den som överraskade mig och tackade. Han är så snäll och omtänksam mot mig. Givetvis har vi bråkat ibland, men tack och lov blivit sams igen.
Ute vräker snön ner och det blåser, 4 minusgrader. Det är så fint med snön, hoppas att den ligger kvar ett tag. Jag älskar vintern och snön. Promenaderna känns mycket skönare och det är så mysigt när det knarrar under fötterna. Det gäller bara att ta på sig ordentligt med kläder för jag hatar att frysa.
Alldeles strax ska jag ta en promenad till biblioteket, måste lämna in en massa böcker och låna nya. Det är en av mina favoritsysslor, läsa böcker. Hellre läser jag en bra bok än tittar på TV. Jag har aldrig varit förtjust i att sitta i soffan och titta på TV, inte ens som barn. Hela mitt liv har jag läst böcker, numera är jag storkund på biblioteket. Några i personalen brukar ge mig bra boktips vilket jag tycker är toppen. Ibland håller de på en nyhet så att jag får låna boken först av alla! Det tycker jag är gulligt av dem.

1 kommentar:

  1. Härligt med överraskningar!!! Har du något bra boktips åt mig? Du kan väl maila det till mig i så fall? Har du planerat något över nyår? Du är välkommen hit om du vill, det vet du.

    SvaraRadera