Summa sidvisningar

tisdag 7 juni 2011

Oj, vad dagarna går fort....

Jaha, nu är det ju ett tag sedan jag bloggade. Har helt enkelt inte känt för det eftersom jag velat umgås med min älskade Teddybjörn♥ och hjälpa honom med alla praktiska hushållssysslor när jag varit ledig. Han har ju varit sjukskriven och jobbar sin första dag idag. Hoppas att det gått bra. Tyvärr varar operationssåret fortfarande lite.... Men, han är på bättringsvägen.

Jag har jobbat och har en sån underbar klient: hon har helst velat vara i MIN lägenhet så att jag fått ordning i den! Det enda som finns kvar att göra är att hänga tavlor och köpa lite taklampor. Teddybjörnen♥ ska hjälpa mig med det.

Veckorna har vi bott i hans lägenhet och helgerna har vi tillbringat i stugan. Nu senast ons-mån och vi hade kanonväder hela tiden. Det innebar ju att jag påtade i trädgården och Teddybjörnen♥ började måla staketet. Vi har verkligen njutit av livet: ätit och druckit gott, umgåtts med varandra och inte känt någon stress alls. I fredags fick jag lov att åka in till stan för att handla lite. Passade på att göra lite bus: köpte födelsedagspresenter till min älskling som fyllde år igår. Han fick Trisslotter och tre jättefina t-shirts. Jag blev så glad när han sa att han tycker om t-shirtsen.

Igår när vi bestämt oss för att åka hem till stan började ett ösregn som hette duga. Lägenheten var så varm när vi kom hit och båda hade svårt att sova. Någon gång vid ett-tiden började ett fruktansvärt åskväder och ösregn. Idag har det varit kvavt hela dagen och jag har redan hunnit duscha tre(!) gånger.

När jag kom hem från jobbet fortsatte jag tvätta, började igår kväll. Sedan ringde jag till Teddybjörnen♥ och pratade en liten stund. Under samtalet kom jag ihåg att jag skulle till arbetsförmedlingen.... Jag blev så arg, igen! En ny handläggare, jag är så less på att börja om från början varenda gång! Det visade sig att den förra inte är kunnig inom pedagogiska jobb, därav bytet. Får väl se om det hjälper mig att hitta ett pedagogjobb....

Nej, nu ska jag hänga tvätt och byta lakan i sängarna. Snart kommer min älskling hem från sin första arbetsdag på drygt fyra veckor. Må så gott alla goa vänner! Kram till er alla♥

3 kommentarer:

  1. Vad bra att höra att din Teddybjörn är på bättringsvägen! Du måste ge dig själv tid också... Kram vännen, saknar dig!

    SvaraRadera
  2. Oj, vad du jobbar och står i... Om jag tolkar dig rätt har du tre (?) hushåll att hålla reda på... Du anar inte vad gubben skrattade gott när jag berättade om vår gamla kollega i Stockholm! Oj, oj, oj... Var rädd om dig och så hörs vi snart igen. Kram

    SvaraRadera
  3. Jessica, hans operationsärr varar fortfarande lite... Jag ger mig själv den tid jag behöver. Saknar dig med.
    Ingela, jag förstår att han skrattade: skadeglad förstås...Du vet vad jag menar! Kram♥

    SvaraRadera