Summa sidvisningar

tisdag 14 juni 2011

Min älskade sons födelsedag idag

Grattis min älskade son♥ Love You 4ever♥
Tiden går fortare än man anar. Det är redan tisdag och jag har inte bloggat... Prick kl. 17.17 idag ringde jag till min älskade son som fyller 32 år. Jag ringer alltid på den exakta tiden han föddes. Det lät så kul när han svarade: "Vem sjutton ringer prick klockan 17.17?" Givetvis visste han eftersom jag alltid ringer på exakt den tiden han föddes. Det har blivit vår grej. När han var yngre och bodde hemma grattade jag honom först då... Jag sa ju inte vem jag var utan sjöng "Ja må han leva..." och sedan utbringade jag ett fyrfaldigt leve för honom. Han uppskattade det jättemycket.

Lördagskvällen var jag i min ensamhet i Teddybjörnens♥ lägenhet. Han var ju på en fotbollsturnering och sedan ute med gänget. Inte kom han snart som jag trodde.... Fast det förstod jag inners inne. Han går sällan ut och jag är så glad när jag vet att han har roligt. Det är han värd. Själv tog jag det lugnt, lagade en middag, drack lite vin, tittade på TV och sov.

På söndagen tog vi det lugnt större delen av dagen. Sedan åkte vi en sväng till stugan och vattnade blommor och spanade efter getingbon. Kvällen ägnade vi åt TV och datorer.

Igår jobbade jag och sedan tog jag en cykeltur hem till mig för att kolla posten, m.m. När Teddybjörnen♥ kom hem från jobbet var han trött och orkade inte åka och handla. Så jag tog cykeln till Jätten och handlade så Teddybjörnen fick vila. Vi åt middag och sedan var det som vanligt: TV och datorer. Vi börjar vara riktiga datanördar båda två...

Idag var det egentligen meningen att min klient skulle åkt till Göteborg men hon hade feber så det blev återbud. Arbetsdagen blev relativt långtråkig eftersom hon var sjuk. Efter jobbet cyklade jag till Jätten och handlade igen. Till min lycka fanns vår favoriträtt: Fredriks grillade kamben! Givetvis var jag tvungen att köpa! Det var så kul att se Teddybjörnens♥ min när jag visade honom det. Så middagsplanerna ändrades snabbt. Jag tror att vi kan äta hur mycket som helst av det. Tyvärr har de inte alltid det, så man måste passa på och skämma bort sig fast det bara är tisdag.

Kvällen har vi ägnat åt att äta, TV-tittande, datorer. Snart ska vi sova så att vi orkar jobba imorgon. Ja, just det: vi åker till stugan redan på torsdag när Teddybjörnen♥ slutar jobba. Han får åka till jobbet med sin bror på fredag och jag stannar i stugan och fixar. Vi stannar hela helgen. Det ska bli så skönt. Vi hörs alla vänner!

4 kommentarer:

  1. Vilken fin son du har! Oj, vad tatuerad han är!!! Smittade det av sig från dig? Ha det så bra vännen. Kram

    SvaraRadera
  2. Dear cousin, so fine Janne has become! Congratulate him from us. Hugs to you all

    SvaraRadera
  3. Du har en fin son vännen. Ta hand om dig och din Teddybjörn. Må så gott! Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, nog är han fin sonen min♥ Jessica: han tatuerade sig först!!! Han fick sin första tatuering i födelsedagspresent på sin 16-årsdag av mig. Jag har alltid velat tatuera mig men det tog många långa år innan det blev av.
    Päivi:congratulation is sent to Janne, thanks!
    Kram/Hugs

    SvaraRadera