Summa sidvisningar

tisdag 28 juni 2011

Oj, vad tiden går fort....

Dans runt midsommarstången i Öresjö

Min älskade Teddybjörn♥ och jag

 
Vart tar dagarna vägen? Jag har tänkt uppdatera min blogg så många gånger, men det har inte blivit av. I går kväll bestämde jag mig för att nu är det dags eftersom jag är ledig i dag....

Jag har jobbat, varit lite i min egen lägenhet, bott hos min älskade Teddybjörn♥ och hjälpt honom med hushållet och annat. Kvällarna har vi umgåtts. Förrförra helgen var vi stugan och fixade en hel del. Vi åkte ut redan på torsdagen eftersom jag var ledig på fredagen. Det finns så mycket att göra. Torsdagen och fredagen hade toppenväder och jag grejade i trädgården. Teddybjörnen♥ målade staketet. På fredagskvällen (? usch, nu blev jag osäker...) gick vi över till grannarna efter middagen och pratade och drack gott. 

Lördagen vaknade jag före Teddybjörnen♥ och kände att jag ville ut och greja vidare. Jag älskar verkligen att jobba i trädgården. Tanken för helgen var att jag skulle högtryckstvätta grillstugan, men när grannen sa att det bör torka i tre veckor ändrades planerna. Jag ska istället tvätta för hand med någon form av mögeltvätt...

På söndagen var det dåligt väder, men för mig existerar inte sådant väder! Bara dåliga kläder.... Jag fortsatte i trädgården och Teddybjörnen♥ fick sova ut. Vi åkte hem till honom sent på eftermiddagen. Kvällen ägnade vi åt middag, TV och mys.

Förra veckan jobbade jag bara måndag- onsdag och det var skönt. Under onsdagen handlade jag det vi skulle ha med oss till Öresjö där vi firade midsommar hos Teddybjörnens♥ syster med familj. Det var nog en av de roligaste midsomrar jag firat! Vi åt och drack gott på midsommar samt gick ner till midsommarfirandet och dansade runt midsommarstången tillsammans med en massa folk. Det var hur kul som helst. Jag kände mig lite nervös innan vi åkte, men det gick snabbt över. Jag kände mig även fin: Teddybjörnen♥ köpte en blomsterkrans åt mig och den var så söt. 

På natten var vi några som kände för att bada och det blev ett händelsefyllt dopp! Jag drabbades av en "Tornado" som alla inblandade förstår innebörden av samt att jag stukade foten riktigt rejält! Vi skrattade mycket och hade hur mysigt/roligt som helst. 

Midsommardagen var vi inte så många kvar hos systern så det blev en lite lugnare dag. Jag njöt av varje sekund för det var så roligt samt att jag var så lycklig. Teddybjörnen♥ sa hur mycket han älskar mig och jag blev rörd, han har inte sagt det allt för ofta....

På söndagen åt vi frukost tillsammans och sedan satt vi ute i solen och njöt. Jag ringde till min chef och berättade om min stukade fot. Han förstod att jag inte kunde jobba och jag får jobba igen vid ett senare tillfälle. Chefen är helt toppen. Vi åkte hem till stan rätt tidigt på eftermiddagen och Teddybjörnen♥ körde till Överby och gick in på apoteket och köpte en elastisk binda till min stukade fot. Sedan åkte vi en snabb sväng hem till mig. Hemma hos Teddybjörnen♥ blev det en lugn och skön hemmakväll med middag och TV.

I går var jag som sagt ledig och tänkte cykla hem till mig för att hämta lite räkningar och annat. Jag kunde inte trampa många tag när jag insåg att det inte skulle gå. Så jag tog bussen i stället. Resten av dagen tog jag det lugnt, läste och sov en stund. Pratade med chefen igen och han tyckte jag ska vara hemma i dag med.... När Teddybjörnen♥ kom hem åkte vi och handlade och sedan var det en lugn och skön hemmakväll. 

I dag ska jag försöka gå till centrum och handla lite. Resten av dagen ska jag ta det lugnt. Måste ringa till chefen efter lunch och berätta hur min fot mår. När Teddybjörnen♥ kommer hem ska vi åka till stugan en sväng: gräset måste klippas och annat måste göras. Vet ännu inte om vi stannar över natten.

Just det, förra veckan hände två riktigt roliga saker! Teddybjörnen♥ kom hem från jobbet en dag och berättade att vi ska bila ner till Nice (!) i juli! Oj, vad glad jag blev! Så jag har köpt en bilatlas och vi satt en kväll och började planera resan. Han är en överraskningens man som jag älskar mest av allt i hela världen♥
Chefen ringde i torsdags och berättade att jag har fått fast anställning och får fortsätta hos henne jag jobbar hos nu! Det känns toppen!

Nu ska jag ta och diska undan frukostdisken och sedan ska jag börja gå in mot centrum. Det är en underbart vacker morgon, solen skiner från en klarblå himmel och det är varmt ute. Jag lovar att blogga snart igen, det ska verkligen inte gå två veckor mellan varven. Må så gott alla vänner♥

Ja, vi älskar verkligen varandra! Jag är så lycklig♥

4 kommentarer:

  1. Vilka fina foton vännen! Det syns verkligen att ni älskar varandra. Vad har du nu råkat ut för "tornado"? frågar jag som är nyfiken som en strut... Kram, var rädd om dig och din älskade♥

    SvaraRadera
  2. Vad fiiina ni är Anne! Det strålar ju lycka och kärlek mellan er två, det är ni värda. Sicken söt krans du fick av din Teddybjörn, du är så söööt i den. Saknar dig vännen! Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, va söt du var på midsommar!!! Det märks att du är kär och lycklig, toppen!

    SvaraRadera
  4. Vilka sötnosar! Pussas på allmän plats, hmmm..... Skojar bara, det är underbart att se! Kram

    SvaraRadera